مزایا و معایب پروفیل های فلزی تزئینی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 18 آذر 1402
بازدید : 5420
نویسنده : مجله خبری تازه ترین

پروفیل های فلزی تزئینی، مقاطع توخالی هستند که برای انتقال مایعات و گازها یا تولید و تولید انواع مصنوعات فلزی استفاده می شوند. در هر صورت به دلیل مقاومت بالا و عمر مفید طولانی، می توان قطعات را برای سالیان متمادی بدون مشکل مورد استفاده قرار داد. اگرچه اغلب درباره استحکام این قسمت از فولاد صحبت می شود، اما مانند سایر آلیاژهای فولادی، پروفیل فولادی نیز دارای نقاط ضعفی است. با شناخت خود، می توانید انتخاب های آگاهانه تری داشته باشید و آسیب های ناشی از انتخاب های ضعیف را به حداقل برسانید. در ادامه به بررسی دقیق نقاط قوت و ضعف این قطعات می پردازیم. قبل از آن توضیحات مختصری در مورد این مخلوط می دهیم تا بتوانیم تصور درستی از آن داشته باشیم.

همانطور که می دانید 10.5 درصد از ترکیب آلیاژ فولاد کروم است. با افزودن و کاهش درصد عناصر آلیاژ به ویژه کروم، فولادهایی با کیفیت های مختلف تولید می شود. هر دسته ویژگی های خاص خود را دارد. به عنوان مثال قیمت ها متفاوت است و کاربران می توانند با توجه به کاربری خود بهترین و به صرفه ترین گزینه را انتخاب کنند. حداقل 50 گرید مختلف فولاد وجود دارد که گریدهای 201 و 304 رایج ترین آنها هستند.

مزایای استفاده از پروفیل های فلزی تزئینی

1. فولاد مهفا ضد زنگ است

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از پروفیل فولادی تزئینی، خاصیت ضد خوردگی آن است. اگرچه پیش بینی عملکرد و استحکام مقاطع فولادی در مناطق مستعد زنگ زدگی و خوردگی دشوار است، اما این خاصیت فولاد باعث شده است که از آن برای محافظت از ابزار و اجسام حساس و یا برای تولید مواد مصرفی در محیط های مستعد زنگ زدگی استفاده شود. و خوردگی روی سطح فولاد لایه نازکی از اکسید کروم وجود دارد که آن را در برابر خوردگی مقاوم می کند. لایه کروم روی سطح با اکسیژن هوا واکنش می دهد و یک لایه اکسید کروم غیرفعال را تشکیل می دهد. این لایه نازک از واکنش آهن با اکسیژن و زنگ زدن آهن و پوسیدگی قطعه فلزی جلوگیری می کند. حتی اگر این لایه خراشیده یا سطح آسیب دیده باشد، می تواند خود را بازسازی و ترمیم کند. به همین دلیل است که از سطح بالایی از محافظت در برابر زنگ زدگی برخوردار است.

2. تمیز کردن و ضد عفونی کردن آسان

فولاد چه به صورت لوله و پروفیل و چه به صورت ورق در مواد غذایی، بهداشتی و صنعتی بسیار مفید است زیرا به راحتی و با خیال راحت تمیز و ضدعفونی می شود. این یک ویژگی بسیار مهم برای محصولات مصرفی در این صنعت است. هیچ منافذ یا منافذی روی سطح فلز وجود ندارد، به این معنی که فضایی برای تجمع باکتری ها وجود ندارد. اما سطح قادر به دفع باکتری ها نیست و این مدل تنها ضدعفونی سطح را تسهیل می کند. این فرآیند ضد عفونی مداوم به کیفیت سطح آسیب نمی رساند.

3. تغییر یا تغییر شکل آن دشوار نیست

برای ساخت ورق استیل دکوراتیو و به خصوص فولادی محدودیت زمانی وجود ندارد. کاملاً قابل تنظیم و قابل استفاده برای محصولات در صنایع مختلف است. اگرچه برخی دسته ها نیاز به ماشینکاری و فرآیندهای پیچیده تری دارند، اما به طور کلی می توان گفت که برش این مقاطع برای دستیابی به شکل ها و ابعاد مورد نظر کار سختی نیست. البته در صورت نیاز به برش با دست یا تغییر ظاهر، کار با پروفیل های فولادی دشوارتر از لوله ها و پروفیل های سبک یا حتی سنگین خواهد بود.

4. نسبت قدرت به وزن بسیار خوب است

نسبت استحکام به وزن در طراحی محصول بسیار مهم است و حمل و جابجایی مواد سبک آسان‌تر است. بدون شک یک نکته مهم و مهم برای تمامی محصولات، استحکام و دوام بالای آنهاست. در عین حال مقاومت بالا در وزن کم ویژگی منحصر به فردی است که پروفیل های فولادی از آن بهره می برند.

5. آلیاژ بسیار پایدار است

دوام و طول عمر یک ویژگی مثبت و مفید هم برای مصرف کنندگان و هم برای محیط زیست محسوب می شود. فولاد 100% قابل استفاده مجدد است و قابل بازیافت است. علاوه بر عمر طولانی این قطعات، کمک بزرگی در کاهش میزان تولید زباله به حساب می آید، امکان بازیافت نیز باعث محبوبیت آن در بین مواد دوستدار محیط زیست و افرادی که به آن توجه دارند، شده است.

معایب استفاده از پروفیل های فلزی تزئینی

1. خوردگی در محیط دریایی رخ می دهد.

بالاترین کیفیت، زیبا و جذاب، ماندگاری و استحکام بالا، قیمت مناسب و همه چیزهای خوب دیگر در انتخاب درست و با توجه به کاربرد محصول تولیدی مهم و مفید است. محلول های کلرید می توانند فولاد را خورده و باعث آسیب به سطح شوند.

2. قیمت اولیه بالا

قیمت پروفیل استیل به طور مداوم و گاهی اوقات روزانه تغییر می کند اما همیشه با قیمت مبلمان یا پروفیل ورق استیل سنگین تفاوت چشمگیری دارد. انواع مختلف فولاد بسته به ترکیب آنها تفاوت هایی در قیمت دارند. قیمت فولاد حدود چهار برابر قیمت قطعات فولادی و دو تا سه برابر قیمت قطعات آلومینیومی است. با وجود این تفاوت قیمت، فولاد همچنان از محبوبیت بالایی در بین سازندگان برخوردار است، زیرا با گذشت زمان و طول عمر قطعه، این هزینه اولیه جبران می شود.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تازه ترین و آدرس taazetarin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com